Egy kis hazai játék: B Blind
Huszerl Danival már régebb óta felvettük a kapcsolatot, de aztán valahogy elvesztettük a fonalat, kicsit elkavarodtak a levelek. Szerencsére sikerült végül újra egymásra találni, így egy újabb hazai fejlesztőt és saját alkalmazást mutathatjuk be nektek.
A Blind egy olyan játék, ami nem a grafikájával, nem a hangjával ragadja meg az embert, hanem az alapötlettel. A lényeg az ugyanis, hogy egy vak ember hétköznapjait élhetjük át a játék során. A feladatunk az, hogy a kurzort eljutassuk a képernyő tetejétől az aljához úgy, hogy ne menjünk neki a falaknak. Ez elsőre könnyűnek hangzik, csak hogy semmit nem látuk a falakból.
A készülék rezgéssel (Android), vagy csipogással (iOS) jelzi, ha már túl közel mentünk a falhoz, és más irányból kell megközelíteni az akadályokat. Ha nekimegyünk a falnak, vége a játéknak. A Blind egyszerű, de azért szórakoztató játék, és rajta keresztül egy kicsit talán megérthetjük a vakok világát, de legalábbis más szemmel nézünk ezentúl rájuk. Egyetlen apró furcsaság, hogy az Android és az iOS verzió másképpen jelez, és talán jobb lenne, ha egységesek lennének, vagy legalább lehetne választani, hogy hang vagy rezgés segítséget kérünk. Hiszen így az utcán vagy az irodában is elő tudjuk kapni a játékot, és mégsem néznek ránk furcsán, hogy miért csipogtatjuk a telefont.
A játék kapcsán egy rövid interjút is csináltunk a készítővel, fogadjátok szeretettel. Ha ti is szeretnétek hasonlót, vagy van egy alkalmazásotok bármilyen platformra, írjatok nyugodtan. Címünk: hello@mobilegeeks.hu, de ott vagyunk a Facebookon is.
Pár mondatban mutatkozz be kérlek, ki is vagy, mivel is foglalkozol.
Huszerl Dani vagyok, mindenes. Szeretek videókat csinálni, képeket, 3dimenziós tárgyakat, grafikákat, és ez a tág érdeklődés vezetett oda, hogy körülbelül másfél éve elkezdtem foglalkozni mobil játékok fejlesztésével, ami nagyon nagyon összetett, hiszen tudni kell programozni, nagyon ügyesen kell eltalálni a játék grafikáját és természetesen a marketing sem elhanyagolható. Emiatt a sokrétű munka miatt szeretem ezt csinálni.
Mi volt az első kapcsolatod az okostelefonnal?
Első okostelefonom egy iPhone volt, amire emlékszem, hogy az járt a fejemben, hogy bárhol tudok majd internetezni. Nem nagyon tudtam elképzelni addig ezt a szabadságot, és rendkívüli lehetőséget, de ehhez könnyű hozzászokni, így ma már nehezebbek lennének a mindennapjaim okostelefon nélkül. Jelenleg egy Nexus 5 legboldogabb tulajdonosa vagyok.
Mióta foglalkozol alkalmazás fejlesztéssel?
Másfél éve kezdtem nézegetni, hogy hogy is lehet alkalmazást, játékot csinálni, ami nekem akkor iszonyatosan nagy kihívás volt, hiszen nulláról kellett megtanulnom a programozás logikáját, működését, használatát. Másfél év alatt jutottam el odáig, hogy sejtem, hogy mit hogyan kell, és legtöbbször meg is tudom valósítani az elképzelésemet.
Hétköznapi használatban és fejlesztésben is kérdezzük most a következőt, inkább Android, vagy inkább iOS platformon érzed magad kényelmesebben, szerinted melyiknek van nagyobb jövője?
Ez nem egy könnyedén megválaszolható kérdés, mert mindkét platform jó. Természetesen mind lehetne jobb, de azt láthatjuk, hogy efelé mennek a fejlesztők. Nekem Androidos telefonom van, mégpedig azért, mert a rendszer szabad. A Nexusomon egy CM fut, ami a rendszer hibáit javítja(és hoz még hibákat) így egy valóban nagyon szabad és felhasználóbarát eszközöm van. Le tudok tölteni torrenttel legális tartalmakat, pendrive-ot tudok csatlakoztatni a telefonomhoz, megváltoztathatok bármit, ami nem úgy működik, ahogy szeretném.
Az IOS-nél úgy használhatod a telefont, ahogy azt kitalálták, és nincs túl sok esélyed személyre szabni, így olyan érzésem van, hogy meg van kötözve a kezem. Az nem kérdés, hogy az alma rendszer nagyon jól fel van építve, nagyon átgondolt és felhasználóbarát. Sajnos az Android nem csak a Nexus 5 és az S5, hanem a Galaxy Young, a Trend és hasonló nagyon olcsó telefonok, amiknek nem sok köze van a google androidhoz. IOS-en többen játszanak a játékommal, amit köszönök, Androidon is játszanak sokan, csak úgy érzem, hogy a Play store-nál valami nem úgy működik, ahogy kellene, és nehezebb új, jó játékokat találni. Nem gondolom, hogy bárkinek élvezetet okoz a „Broken screen” alkalmazás, márpedig rengeteg ilyen van a toplista elején.
Egy másik érdekes kérdés, hogy melyik az okosabb üzletpolitika. IOS-re a fejlesztői státusz 25.000Ft évente, Androidra csupán 5.000Ft egyszeri díjat kell kifizetni, ami azt eredményezi, hogy tele van szeméttel a store.
Tervezed-e, hogy új platfomokon is kipróbálod magadat, esetleg portolod a játékot? Pl Windows Phone, esetleg Firefox OS?
Sajnos nem tartom életképesnek az én elképzelésemben ezeket az alternatív platformokat, talán néhány év múlva, amikor a komolyabb nevek, alkalmazások már fent lesznek ezekben a marketekben, akkor érdemes játékokat készíteni. Véleményem szerint nem több és több store-t kellene készíteni, hanem hozzáférést kérni a komolyabb (Play Store) alkalmazásaihoz és úgy megírni a rendszert, hogy menjenek rajtuk ezek az alkalmazások. Nagyon nagyot vállal egy Firefox, aki most akar beszállni ebbe az üzletbe. Nagyon nagyon sok idő telt el az IOS és még a Play store indulása óta, ami miatt a választék majdnem korlátlan.
Dolgozol mostanában valami új játékon, alkalmazáson? Ezeket általában magad miatt készíted őket (mert pl. valamilyen app hiányzik, vagy nem tetszik), vagy a közönség kedvéért?
Alapvető célom, hogy újat alkossak, olyat aminek legalább egy pici értelme van, picit kell használni az agyat, és, hogy az valóban szórakoztató, élvezetes játék legyen mindenkinek. Több játékon is dolgozom, ami nemsokára startol, az az OCTA, ami egy ügyességi játék, nagyon egyszerű metodikával. A célom, hogy ebből megéljek, de ami kitétel, hogy igénytelen dolgot nem fogok csinálni bármi történik.
Köszönöm szépen, Huszerl Dani
Letöltés: