Még mindig növekedik az Android
Imádjuk a statisztikákat, bár gyakran ezeket a számokat az Android és az iPhone (vagyis iOS) fanboyok máshogy látják. Az egyik jó összehasonlítási alap a mobil hirdetés megjelenési számok, ebből nézzük most az egyik legfrissebbet.
Most történt meg a trónfosztás, amit már sokan vártak. Az Android térnyerését megállítani nehéz, sőt a lépést sem egyszerű tartani a platformmal. Az okostelefonok piacát alaposan átrendezte pár évvel ezelőtt az Apple, de talán ennél is drámaibb változásokat köszönhetünk a Google operációs rendszerének. Lássuk a számokat. A legfrissebb – tavaly december végi – adatok szerint az Android operációs rendszer a piac 46 százalékát uralja, szemben az iOS-sel, ami csak 32 százalékon áll, a RIM pedig már csak 16 százalékot tudhat magáénak.
Az Android 2010 harmadik negyedéves adataihoz képest ez 141 százalékos növekedést jelent, tavaly januárhoz pedig – kapaszkodni tessék – 3130 százalékost! Tovább növekedik egyébként az iOS is, bár jóval kisebb mértékben, a tavalyi év utolsó negyedében csak 12%-os emelkedést könyvelhettek el.
A számok valószínűleg 2011-ben sem fognak megváltozni. Az Android Honeycomb megjelenésével csak szélesedhet az Android palettája, az előzetes benyomások alapján az emberek már ki vannak éhezve egy új Android tabletre.
„Az egyik jó összehasonlítási alap a mobil hirdetés megjelenési számok, ebből nézzük most az egyik legfrissebbet.”
Ez persze totál hamis eredményt ad, mert a mobil hirdetések csak Androidon terjedtek el jobban, tekintve, hogy szinte az összes ingyenes alkalmazás tartalmaz ilyet és a világ háromnegyed részén csak ilyen alkalmazások érhetők el a Marketből.
A többi platformon jóval kevesebb mobil hirdetést tartalmazó alkalmazás.
A vicces az, hogy 20 milliós eladással a Samsung az Android piac harmadát uralja a statisztikák szerint, vagyis a teljes Android piac kb. 70 milliós lehet.
Az Apple már a 200 milliót lépi lassan át az iOS alapú eszközökkel, vagyis igen messze van még az trónfosztás.
Ha meg csak a smartphone-okat nézzük, akkor fej-fej mellett halad a két platform (70-75 millió).
Azért azt szeretném megtudni hogy ez mennyire fedi az eladott telefonok állását. Mert szerintem nem az a lényeg (ha jól értelmezem a cikket) hogy hány reklám van leadva a platformról, mert (sajna) az iphone-t nem kell reklámozni, eladja magát, de az androidot, meg nyomja a pannon mint az állat… Szóval jó volna ha valaki be tudna linkelni nekem egy valós, és hiteles eladási statisztikák. Kössz.
Szerintem félreértetted. Itt arról van szó, hogy hány hirdetést jelenítettek meg ezek a telefonok. Tehát nem a telefont (platformot) hirdetik, hanem az adott platformon hány hirdetésmegjelenítés történt (mivel az ingyenes alkalmazások a hirdetésekből próbálnak meg megélni).