Home Egyéb Nem megy a játék? Csináltasd meg!

A szokásos gyorshírek helyett most egy kicsit hosszabb történet elmesélése jön, amely az hiszem, mindnyájunknak tanulságos lehet. A történet főszereplője egy táblagép, egy játék és édesapám.

Szögezzük le, hogy amikor majdnem egy éve hozzájutottam életem első saját táblagépéhez soha nem gondoltam volna, hogy rajtam kívül más is használni fogja. Szép lassan azonban párom is rendszeresen magához vette, és ami meglepőbb volt, egy hétvégi hazakirándulásnál édesapámat is beszippantották a játékok. Azt fontos tudni, hogy „fater” nagyon antitalentum, ha számítógépekről, vagy hozzájuk legalább hasonlító eszközökről van szó. Előbb teszi helyre a komplett lakás vízvezeték hálózatát, előbb fest ki, vagy csinál a semmiből egy virágállványt. Évek óta megbízható telefonja egy Nokia 3310-es, amelybe talán már a 3. akkumulátort vesszük, mert csak az képes elfáradni, a készülék nem. Ez a maximum, amit eddig tőle láttam „kütyük” terén. Noha ott is van laptop, maximum a port tudja letörölni róla, illetve a tavaly vásárolt „Soha sem késő elkezdeni” könyv óta talán ki – be kapcsolni is megtanulta. Az internetet még csak kóstolgatja, de inkább olvas újságot és fejt rejtvényt.

Na ehhez képest amikor a kezébe adtam egy androidos táblagépet, szinte kibújt belőle a gyerek. Több játékot mutattam már neki az egyszerű Drops-tól kezdve az Angry Birds szériáig. A legjobban azonban a Stupid Zombies tetszett neki. Ezzel órákat el tudott lenn, pedig soha nem szerette az ilyen dolgokat, az utolsó elektronikus eszköz, ami így lekötötte, talán a piacon vásárolt sárga kazettás SEGA hamisítvány volt, 15 évvel ezelőtt. Lassan már teljesen szokásos dolog volt, hogy hazalátogatások alkalmával vittem a WayteQ kütyüt, de nem azért, hogy én nyomkodhassam, vagy folyamatosan elérhető legyek a közösségi oldalakon, hanem azért, hogy ha délután vagy este van kedve játszani, akkor tudjuk vele. És mindig volt 🙂 Vicces volt látni, ahogy a több mint 50 évével mennyire bele tud merülni egy ilyen világba. És nem is játszott rosszul, olyan szintig vitte például el a Stupid Zombiest, ahol én még nem is jártam.

Az egyik hétvége azonban nem sikerült sajnos jól. Kijött a táblagéphez a friss Android 4.0, amit azon nyomban fel is telepítettem. Konstatáltam, hogy a lényeges dolgok működnek, örültem. Este aztán jött a szokásos rituálé, hol a kütyü, kicsit nyomkodná. Nosza elővettem a gépet, feltettem rá a Stupid Zombiest majd átadtam neki. Mondtam, hogy ne lepődjön meg, egy kicsit más a felület, de attól még minden oké. Hát mégsem volt az. Elindult a játék, és azt mondja, hogy valami nincs rendben. Nem tud lőni. Gondoltam, lehet kicsit régen játszott vele, „add ide, majd én megoldom” gondoltam. Azonban legnagyobb meglepetésemre tényleg nem volt jó a játék. A friss verzió Ice Cream Sandwich alatt nem működött, legalábbis az én készülékemen biztos. Elszomorodtam, és mondtam neki hogy ez van, majd legközelebb, amikor jövök visszarakom rá a régi ROM-ot (ezt nem biztos, hogy értette) és akkor menni fog a játék. Maradt az Angry Birds, ami kicsit nehezebb volt neki, de azért egy – két óra alatt röpke 30 pályát megoldott kisebb – nagyobb segítséggel. Én viszont nem voltam maradéktalanul boldog, hiszen azt éreztem, hogy csalódott. Nosza, megnéztem, melyik cég is csinálja ezt a játékot. Market, akarom mondani Play Store indít, rákerestem, és láttam, hogy a GameResort az. Emellett az is feltűnt, hogy másnak is gondja volt a játékkel az új Androiddal. Lám, lám nem egyedi gond, nem a WayteQ rom bugos. Úgy gondoltam, hogy megér egy próbát, és dobok egy emailt a fejlesztőknek, hogy nem stimmel a játékkal valami. Nem reméltem igazából  sokat tőle. Alig fél nap nem sem telt el, máris egy levél landolt a mailboxomban:

Hi Scott,
thanks for the feedback, we are working on an update which will hopefully fix this issue.

Regards,
Marc | GameResort

Nagyon megörültem, mivel nem egy sablon levelet kaptam 2 perc után, hanem láthatóan egy hús-vér ember dolgozta fel az e-mailemet. Jó volt látni, hogy én, mint felhasználó, kapcsolatba tudok lépni a játék fejlesztőkkel, és amit jelzek, az el is jut hozzájuk, és foglalkoznak is vele. El is felejtettem a dolgot, ám még nagyobb meglepetésemre, egy héttel a hiba bejelentésem után, ismét levelet hozott a „postás”:

Hi Scott,

we just uploaded an update, can you let us know if that fixes your issue? Thanks!

Hoppá, máris kész lenne a javítás? És rólam sem feledkeztek meg? Ilyen tényleg van? Van. Letöltöttem a friss verziót, és örömmel konstatáltam, hogy amikor legközelebb haza látogatok édesapámhoz, már ismét kezébe veheti a táblagépet, és a kedvenc játékával ütheti el szabad idejét. A javítást megköszöntem a GameResortnak,  jó volt látni, hogy egy alapvetően ingyenes játékhoz is ilyen jó minőségű támogatás jár, és foglalkoznak a „földi” halandókkal is. Még több ilyet! Csak azt tudom tanácsolni, hogy ha valamilyen ok folytán nem működik megfelelően egy app a készüléketeken, bátran keressétek meg a fejlesztőt vagy a kiadót, és írjátok meg a problémát! Amint azt a fenti példa jól mutatja, van megoldás, foglalkoznak az emberekkel. A Stupid Zombiest pedig feltétlenül próbáljátok ki, vagy mutassátok meg a szülőknek, nagyon jó kis játék.

 

Hasonló cikkek
0 4905

0 1664

1 hozzászólás to this post
  1. Többek között ezért jó a WP-s market mert ott fel tudod venni a kapcsolatot a progit kommentelőkkel. Sajna Play Storeban csak annyit látok, hogy ad egy 1-est majd odaírja rossz. De mi???
    E-mailt nem ír, úgyhogy ennyiben marad a dolog.
    Ha valaki beír egy hibát akkor javítom, de nem tudok neki válaszolni, mert nem tudja a rendszer, így ottmarad a rossz értékelése, holott már rég javítva.

Szólj hozzá