Home Hírek AdMob 2009: Android vs. iPhone

Az AdMob a világ egyik legnagyobb mobilreklámozással foglalkozó vállalta. A Google pont a napokban vásárolta fel a céget, potom 750 millió dollárért. Az Android operációs rendszer mellett a cég láthatóan komolyan foglalkozik a mobil hirdetési felületekkel is.

Az AndroidAndMe az AdMob adataiból táplálkozva csinált pár grafikon, ami minden bizonnyal melengetni fogja az Android hívők szívét.
Az első grafikon a 2009-es év eddigi adatai láthatók, csak az amerikai piacon. A grafikonon egyértelműen látható, mikor volt a csúcsponton az iPhone, és hogy az év vége felé láthatóan erősödik az Android.

admob09us

Az Android a 2009-es év elején 1%-ról indult, és szeptemberre már 17%-os részesedést ért el az amerikai piacon. Ez leginkább két készüléknek köszönhető, a HTC Dream-nek, és a HTC Magic-nek. A Dream (G1) a legrégebbi Androidos telefon, és jelenleg a harmadik legnépszerűbb mobiltelefon az AdMob riportja alapján. A Magic (aka myTouch 3G) annak ellenére, hogy csak augusztus elején hozták forgalomba már a 10. legnépszerűbb mobil a listán. Az új húzómobilok eredménye pedig még nem is látható.

admob09ww

Ha kicsit túlmegyünk Amerikán, és az egész világot nézzük hasonló eredményre jutunk. Az Android lassan, de kitartóan növekedik, főleg az amerikai és az angliai fogyasztóknak hála. A platformok vesztese pedig a Symbian, ami nem volt képes visszafordítani a folyamatosan hanyatlását, és 44%-ról 29%-re esett vissza.

2010-re nem várható meglepetés, a Symbian valószínűleg folytatja a hátrálást, míg az Android az egyre újabb telefonokon, az egyre jobb operációs rendszerével több és több embert hódít majd meg. Az Apple új vásárlókat csak árcsökkentéssel fog tudni szerezni, és már megy is a pletyka, hogy idén karácsonyra jelentős akciókkal készülnek.

Szólj hozzá